Ford Mustang Mach-E

Η νέα Mustang Mach-E θα διατίθεται με τις νέες, αλουμινένιες δαγκάνες υψηλών επιδόσεων Flexira της Brembo, που διατηρούν τη λειτουργικότητα μιας σταθερής δαγκάνας, ενώ παράλληλα είναι σχεδιασμένη με τις διαστάσεις μιας πλευστής δαγκάνας. Η Mustang Mach-E GT εξοπλίζεται επίσης με το σύστημα ανάρτησης MagneRide®, μία τεχνολογία προσαρμοζόμενης απόσβεσης που επιτρέπει στους οδηγούς να «αγκαλιάζουν» το δρόμο προσφέροντας τους μία συναρπαστική και άνετη οδηγική εμπειρία.

Ενσωματωμένη τεχνολογία που προσαρμόζεται στον τρόπο ζωής σας

Πραγματοποιώντας το ντεμπούτο της στη νέα Mustang Mach-E, η επόμενη γενιά του συστήματος επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC® της Ford έρχεται να συνθέσει μια κομψή και μοντέρνα διεπαφή που χρησιμοποιεί τη μηχανική μάθηση για να προσαρμόζεται γρήγορα στις προτιμήσεις των οδηγών. Παράλληλα, η τελευταία έχει τη δυνατότητα με την πάροδο του χρόνου να βελτιώνεται συνεχώς σε απόδοση, χάρη σε προηγμένες ασύρματες ενημερώσεις (over-the-air updates). Η οθόνη αφής των 15,5 ιντσών του συστήματος SYNC και η απλή διεπαφή της καταργεί τα περίπλοκα μενού και διευκολύνει την πρόσβαση με λειτουργίες τις οποίες οι χρήστες των smartphone θα βρουν εξαιρετικά άνετες και βολικές στη χρήση.

Με συνδεσιμότητα βασισμένη σε cloud και αναγνώριση φωνητικών εντολών, η επόμενη γενιά του συστήματος SYNC έχει διπλάσια υπολογιστική ισχύ από το SYNC 3 ώστε να εξασφαλίζει ταχύτερη και ευκολότερη πλοήγηση και σύνδεση ενός smartphone με το όχημα.

Το σύστημα λανσάρει επίσης ασύρματη συμβατότητα με Apple CarPlay, Android Auto και AppLink από smartphones και άλλες φορητές συσκευές.

«Η νέα γενιά SYNC ξεκινά να προσαρμόζεται ενεργά σε εσάς μόλις αρχίζετε να τη χρησιμοποιείτε, μαθαίνοντας γρήγορα τις προτιμήσεις σας και κάνοντας εξατομικευμένες προτάσεις» δήλωσε ο Darren Palmer, Ford global director στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία. «Μπορεί να σας προτείνει να πάτε στο γυμναστήριο εάν μάθει ότι οι Δευτέρες είναι ημέρες προπόνησης ή να καλέσει στο σπίτι σας εάν κάνετε κάτι τέτοιο κάθε μέρα μετά τη δουλειά. Το αποτέλεσμα είναι ένας βοηθός συνδεδεμένος με το cloud και μία διεπαφή διαισθητική, κομψή και έτοιμη για το μέλλον, χάρη στις γρήγορες ασύρματες ενημερώσεις.»

Καθώς η επόμενη γενιά SYNC εξελίσσεται για να εξυπηρετεί ακόμα καλύτερα τον άνθρωπο, η Ford έχει εξασφαλίσει στη Mustang Mach-E τη δυνατότητα να βελτιώνεται συνεχώς με ασφαλείς, ασύρματες ενημερώσεις (over-the-air updates) που μπορούν να αυξήσουν τις επιδόσεις του οχήματος.

Νέα άποψη – και εμπειρία – Mustang

Χρησιμοποιώντας τη νέα, πλήρως ηλεκτρική πλατφόρμα της Ford που επιτρέπει την εγκατάσταση της μπαταρίας στο εσωτερικό, στο κάτω μέρους του αμαξώματος, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Ford κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα SUV το οποίο, εκτός του ότι ενσαρκώνει άριστα το πνεύμα της Mustang, μεγιστοποιεί ταυτόχρονα το χώρο για πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους.

«Οι τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα των μπαταριών ήταν καίριας σημασίας ώστε η Mustang Mach-E να συνδυάζει ευρυχωρία και πρακτικότητα με μία ελκυστική σιλουέτα και έναν απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα που είναι τόσο σημαντικά για τους ευρωπαίους πελάτες μας» δήλωσε ο Ulrich Koesters, director, electrified vehicles, Ford Ευρώπης.

Η Mustang Mach-E είναι άμεσα αναγνωρίσιμη ως Mustang, διαθέτοντας πολλά από τα γνωστά στοιχεία ταυτότητας της οικογένειας Mustang, όπως το μακρύ και δυναμικό καπό, η σχεδίαση των ώμων του αμαξώματος, οι επιθετικοί εμπρόσθιοι προβολείς και, το σήμα κατατεθέν, τα πίσω φώτα με τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία. Παράλληλα, η έξυπνη σχεδίαση και οι προηγμένες μηχανολογικές λύσεις της Ford προσφέρουν εκπληκτική ευρυχωρία στους πίσω επιβάτες και επαρκή χώρο αποσκευών.

Η Mustang Mach-E επιφυλάσσει μία ακόμα έκπληξη κάτω από το εμπρός καπό της: πρόκειται για ένα χώρο αποθήκευσης αντικειμένων με σύστημα απορροής υδάτων. Με αποθηκευτική ικανότητα 100 λίτρων, ο εμπρός αποθηκευτικός χώρος είναι αρκετά μεγάλος για τη μεταφορά μιας αντίστοιχου μεγέθους χειραποσκευής. Διαθέτοντας σύστημα αποστράγγισης του νερού, ο συγκεκριμένος χώρος είναι ιδανικός και για τη μεταφορά βρεγμένου ή λασπωμένου σπορ εξοπλισμού – από ρούχα μέχρι ορειβατικά μποτάκια, έως και αντικείμενα που χρησιμοποιεί κανείς στην παραλία.

Το εσωτερικό της Mustang MachE: ανάλαφρη σχεδίαση, ευφυής λειτουργικότητα

Για να αξιοποιήσουν τον πρόσθετο χώρο που απελευθερώνει η χρήση ηλεκτροκίνησης, οι σχεδιαστές της Ford συνεργάστηκαν εκτενώς με πελάτες για να κατανοήσουν την επιθυμητή αξιοποίηση του εσωτερικού των οχημάτων τους. Σχεδιασμένη με αναλογίες που παραπέμπουν σε οχήματα της SUV κατηγορίας ώστε να μπορεί να μεταφέρει με άνεση πέντε ενήλικες, η Mustang Mach-E προσφέρει άφθονο χώρο για επιβάτες και αποσκευές.

Εκτός από τον εμπρός αποθηκευτικό χώρο, ο πίσω προσφέρει χωρητικότητα που φτάνει τα 402 λίτρα. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, η Mustang Mach-E παρέχει 1.420 λίτρα, τιμή παραπάνω από επαρκής για αποσκευές, εξοπλισμό κάμπινγκ ή ο,τιδήποτε άλλο θέλει κανείς να μεταφέρει.3

Το εσωτερικό της Mustang Mach-E ενσαρκώνει ένα μίγμα μοντέρνας σχεδίασης και έξυπνης λειτουργικότητας. Ένα προαιρετικό και προηγμένο σε δυνατότητες σύστημα ήχου της Bang & Olufsen  περιλαμβάνει ενσωματωμένα ηχεία που μοιάζουν να αιωρούνται πάνω από τους εμπρός αεραγωγούς θυμίζοντας σε σχήμα μία μπάρα ήχου. Την ίδια στιγμή, το «αιωρούμενο» και αναδιπλούμενο υποβραχιόνιο λειτουργεί και ως αποθηκευτικός χώρος για τσάντες ή πορτοφόλια. Παραδοσιακά στοιχεία σχεδίασης της Mustang, όπως ο πίνακας οργάνων με το διπλό κάλυμμα, ολοκληρώνουν την εικόνα του εσωτερικού.

Ακόμα και η προαιρετική πανοραμική οροφή με σταθερό κρύσταλλο έχει το δικό της μυστικό: μία ειδική επίστρωση κρυστάλλου με υπέρυθρη προστασία, η οποία συμβάλει ώστε το εσωτερικό να παραμένει πιο δροσερό το καλοκαίρι και πιο ζεστό το χειμώνα. Επιπλέον, ένα εσωτερικό στρώμα μέσα στο κρύσταλλο βοηθά στην προστασία από τις υπεριώδεις ακτίνες.

Μία έκδοση περιορισμένης παραγωγής (First Edition) του μοντέλου θα διατίθεται σε συγκεκριμένες αγορές σε συνδυασμό με την μεγαλύτερη μπαταρία και τετρακίνηση. Η συγκεκριμένη έκδοση θα προσφέρεται με εξωτερικό χρώμα Grabber Blue Metallic, πανοραμική οροφή πλήρους μήκους, ειδικές ραφές στα καθίσματα και μαρσπιέ που διακοσμούνται με το λογότυπο “First Edition.”

Τέλος, η πρόσβαση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου γίνεται εύκολα και αβίαστα με την υιοθέτηση της τεχνολογίας “Phone As A Key”,4 που κάνει το ντεμπούτο της στη γκάμα Ford με τη νέα Mustang Mach-E. Με τη χρήση Bluetooth, το όχημα μπορεί να ανιχνεύει τα smartphone των ιδιοκτητών καθώς πλησιάζουν το όχημα ξεκλειδώνοντας τις πόρτες της Mustang Mach-E και επιτρέποντας την εκκίνηση χωρίς να χρειαστεί να βγάλουν το τηλέφωνό τους από την τσέπη ή να χρησιμοποιήσουν κλειδί. Σε περίπτωση πλήρους αποφόρτισης του κινητού τηλεφώνου, οι ιδιοκτήτες της Mustang Mach-E μπορούν να εισάγουν έναν κωδικό ασφαλείας στο πληκτρολόγιο που βρίσκεται στη κολόνα Β του οχήματος, καθώς και έναν ξεχωριστό κωδικό στην κεντρική οθόνη αφής στο εσωτερικό για την εκκίνηση του αυτοκινήτου.

Τεχνολογία μπαταριών που διασφαλίζει τη συνέχεια του ταξιδιού και εύκολες λύσεις φόρτισης

Η Mustang Mach-E θα διατίθεται στις εκδόσεις standard-range (μπαταρία ιόντων λιθίου 75,7 kWh) και extended-range (μπαταρία ιόντων λιθίου 98,8 kWh), που προβλέπεται να εξασφαλίζει αυτονομία έως και 600 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, σε συνδυασμό με κίνηση στους πίσω τροχούς.1

Οι προηγμένες αυτές μπαταρίες περιλαμβάνουν 288 κυψέλες ιόντων λιθίου στην έκδοση standard-range και 376 κυψέλες ιόντων λιθίου στην έκδοση extended-range. Σχεδιασμένη για μεγιστοποίηση του εσωτερικού χώρου και βελτιστοποίηση της δυναμικής συμπεριφοράς με χαμηλό κέντρο βάρους, η μπαταρία, η οποία τοποθετείται στο πάτωμα, ανάμεσα στους δύο άξονες του αυτοκινήτου, έχει δοκιμαστεί σε ακραίες θερμοκρασίες, ακόμα και στους -40 βαθμούς Κελσίου. Οι μπαταρίες βρίσκονται μέσα σε μία αδιάβροχη θήκη και προστατεύονται από ένα κλωβό που απορροφά τις δυνάμεις που αναπτύσσονται σε περίπτωση σύγκρουσης. Χρησιμοποιεί δε ένα προηγμένο σύστημα θέρμανσης και ψύξης με χρήση υγρού, το οποίο ρυθμίζει αναλόγως την θερμοκρασία λειτουργίας της για καλύτερη απόδοση σε ακραίες καιρικές συνθήκες και βελτίωση του χρόνου φόρτισης.

Καθώς οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων πραγματοποιούν το 80% των φορτίσεων της μπαταρίας στο σπίτι, η Ford προσφέρει μία λύση επιτοίχιου φορτιστή (Ford Connected Wallbox) με πέντε φορές μεγαλύτερη ισχύ φόρτισης σε σχέση με μία οικιακή πρίζα. Αυτό σημαίνει ότι οι αγοραστές μπορούν κατ’ εκτίμηση να εξασφαλίσουν μέση αυτονομία 62 χλμ. ανά ώρα φόρτισης στην έκδοση extended-range και κίνηση στους πίσω τροχούς.5 Το καλώδιο οικιακής φόρτισης της Ford (Home Charge Cable) που περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό του οχήματος, μπορεί να προσφέρει, κατά μέσο όρο, αυτονομία της τάξης των 14 χλμ. ανά ώρα φόρτισης, χρησιμοποιώντας μία κλασική οικιακή ηλεκτρική πρίζα ευρωπαϊκών προδιαγραφών.5

Το διασυνδεδεμένο σύστημα πλοήγησης θα μπορεί να εντοπίζει τα σημεία που βρίσκονται οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού παροτρύνοντας τους οδηγούς να φορτίσουν στα πιο βολικά για αυτούς σημεία φόρτισης, ώστε να μην ανησυχούν για το υπόλοιπο της αυτονομίας.5

Επίσης, η Ford καθιστά εύκολη τη φόρτιση στο σπίτι και στο ταξίδι παρέχοντας πολλαπλές λύσεις οικιακής φόρτισης και δυνατότητα πρόσβασης στο δίκτυο φόρτισης FordPass Charging Network. Σε συνεργασία με τη NewMotion και μέσω συνδεσιμότητας χάρη στο ενσωματωμένο modem FordPass Connect, η εφαρμογή FordPass θα προσφέρει στους πελάτες πρόσβαση στο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό – και ταχέως αναπτυσσόμενο – δίκτυο των 125.000 και πλέον δημόσιων σταθμών φόρτισης που βρίσκονται σε 21 χώρες. Οι πελάτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν εύκολα σημεία φόρτισης σε πολλές και διαφορετικές αγορές ενεργοποιώντας και πληρώνοντας για υπηρεσίες φόρτισης από ένα λογαριασμό, γεγονός που απλοποιεί την εμπειρία ιδιοκτησίας.4 Ένα καλώδιο για φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς (Ford Public Charge Cable) προσφέρεται επίσης με το αυτοκίνητο.

Η Ford είναι επίσης ιδρυτικό μέλος και μέτοχος στην κοινοπραξία IONITY που έχει ως στόχο την κατασκευή 400 σταθμών φόρτισης υψηλής ισχύος σε βασικές ευρωπαϊκές περιοχές μέχρι τα τέλη του 2020. Αυτό θα επιτρέπει μία σημαντική μείωση στους χρόνους φόρτισης όλων των ηλεκτρικών οχημάτων συγκριτικά με τα υπάρχοντα συστήματα σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Με μέγιστη ισχύ φόρτισης 150 kW, η Mustang Mach-E στην έκδοση extended-range και κίνηση στους πίσω τροχούς θα μπορεί να αυξήσει την αυτονομία της έως και για 93 χλμ. μέσα σε 10 λεπτά σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος DC.5 Η Mustang Mach‑E στην έκδοση standard-range υπολογίζεται πως θα μπορεί να φορτίζει την μπαταρία της από το 10 στο 80% σε περίπου 38 λεπτά σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος DC.6

«Η Mustang Mach-E αποτελεί την αρχή μιας νέας εποχής για την Ford και φυσικά δεν μπορούμε παρά να είμαστε ενθουσιασμένοι που την φέρνουμε στους πελάτες μας στην Ευρώπη» δήλωσε ο Rowley. «Το νέο αυτό αυτοκίνητο αντιπροσωπεύει πολύ περισσότερα από ένα όχημα μηδενικών εκπομπών αποτελώντας μια πρόταση που εξαλείφει το στρες προσφέροντας μια ξέγνοιαστη ηλεκτρική εμπειρία οδήγησης.»

1. Οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου / ενέργειας, εκπομπών CO2 και ηλεκτρικής αυτονομίας έχουν μετρηθεί σύμφωνα με τις τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές των Ευρωπαϊκών Οδηγιών (Ε.Ε.) 715/2007 και (Ε.Ε.) 692/2008 μετά την τελευταία τροποποίηση. Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 αφορούν μία συγκεκριμένη έκδοση και όχι ένα μόνο αυτοκίνητο. Η ισχύουσα στάνταρ διαδικασία δοκιμών επιτρέπει τη σύγκριση μεταξύ διαφορετικών τύπων οχημάτων και κατασκευαστών. Επιπλέον της απόδοσης καυσίμου, το οδηγικό στυλ καθώς και άλλοι, μη τεχνικοί παράγοντες επηρεάζουν την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Το διοξείδιο του άνθρακα είναι το ‘αέριο του θερμοκηπίου’, που κατ’ εξοχήν ευθύνεται για το φαινόμενο της παγκόσμιας αύξησης της θερμοκρασίας της γης.

Από την 1η Σεπτεμβρίου 2017, ορισμένα νέα οχήματα λαμβάνουν έγκριση τύπου με βάση το πρωτόκολλο World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία (EU) 2017/1151, μετά την τελευταία τροποποίηση. Πρόκειται για μία νέα, πιο ρεαλιστική διαδικασία δοκιμών για τη μέτρηση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Από την 1η Σεπτεμβρίου 2018, το WLTP έχει αντικαταστήσει πλήρως το New European Drive Cycle (NEDC), που είναι πλέον παρελθούσα διαδικασία. Στη φάση της σταδιακής κατάργησης του NEDC, γίνεται αντιστοίχιση των τιμών κατανάλωσης & εκπομπών CO2 του WLTP με αυτές του NEDC. Θα υπάρχουν κάποιες αποκλίσεις συγκριτικά με τις προηγούμενες τιμές, καθώς ορισμένα στοιχεία των δοκιμών έχουν αλλάξει, π.χ. το ίδιο αυτοκίνητο μπορεί να έχει διαφορετικές τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2.

2. Σύμφωνα με υπολογισμούς του κατασκευαστή με χρήση υπολογιστικών μηχανολογικών προσομοιώσεων. Τα αποτελέσματά ενδέχεται να διαφέρουν.

3. Η ικανότητα μεταφοράς φορτίων περιορίζεται από το συνολικό βάρος και την κατανομή του.

4. Απαιτεί ενεργοποίηση λειτουργίας.

5. Αυτονομία και χρόνος φόρτισης σύμφωνα με υπολογιστικές μηχανολογικές προσομοιώσεις του κατασκευαστή και μεθόδου υπολογισμού αυτονομίας σύμφωνα με το WLTP. Η ταχύτητα φόρτισης μειώνεται όσο η μπαταρία πλησιάζει στη μέγιστη χωρητικότητά της. Κάθε αποτέλεσμα ενδέχεται να διαφέρει ανάλογα με τους χρόνους αιχμής φόρτισης και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. Η πραγματική αυτονομία του οχήματος μεταβάλλεται ανάλογα με τις συνθήκες όπως εξωτερικά στοιχεία, οδηγικές συμπεριφορές, συντήρηση οχήματος και ηλικία μπαταρίας ιόντων λιθίου.

6. Χρόνος φόρτισης με χρήση υπολογιστικών μηχανολογικών προσομοιώσεων του κατασκευαστή. Η ταχύτητα φόρτισης μειώνεται όσο η μπαταρία πλησιάζει στη μέγιστη χωρητικότητά της. Τα αποτελέσματά σας ενδέχεται να διαφέρουν ανάλογα με τις ώρες αιχμής φόρτισης και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας.

Μοιραστείτε το άρθρο: